Antwoorden op veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen

Staat het antwoord op jouw vraag hieronder er niet bij, neem dan contact op. We helpen je graag!

Deze vragen worden het meest gesteld!

Kan ik alle kaarten in één stijl bestellen?
Ja zeker! Van veel kaarten kun je een trouwhuisstijl vinden op de site. Is er van jouw gekozen kaart geen set of heb je een eigen ontwerp gemaakt? Dan kun je altijd bijpassende ontwerpen door ons laten klaar zetten in je account. Je kunt daarna verder met ontwerpen en er zijn geen kosten aan verbonden. Zo creëer je eenheid.

Zit de lakzegel/het touwtje bij de proefdruk?
Nee! Alle producten bestel je apart bij de kaart omdat we willen dat je zelf bepaalt welk product je mooi vindt. Van veel producten kun je bij de proefdruk een proefsetje bestellen. 

Vragen over: Informatie | Kaarten ontwerpen | Meer kaarten | Exclusieve collectie | Producten | Bruiloftsborden | Hulp

Informatie

Prijzen van kaarten
Wat kosten de kaarten?

Op de productpagina van elke kaart - als je een kaart hebt aangeklikt - kun je de prijzencalculator voor je kaart vinden. Met deze calculator kun je de juiste prijs berekenen. De prijs is gebaseerd op het formaat, papiersoort, bedrukking en de oplage.

Betaal ik drukkosten?

Je betaalt bij Stijlvolle Trouwkaarten geen extra drukkosten. Dit is al opgenomen in de prijs die je ziet.

Kunnen jullie een offerte maken?

We hebben een handige prijzencalculator waarmee je zelf de prijs kunt berekenen. Deze vind je op elke productpagina van je gekozen kaart. De volgende factoren bepalen de prijs: aantal, papiersoort, vorm, formaat, envelop, materiaal en luxe afwerking.

Proefdruk  
Wat kost een proefdruk?

Proefdruk standaard collectie: De eerste proefdruk kost €1,- per stuk. Voor de volgende proefdruk(ken) betaal je de stuksprijs. Bij een proefdruk ontvang je een echt kaartje op het formaat en papiersoort dat je hebt gekozen. Kies hierbij ook een kleur envelop die jullie mooi lijkt. We rekenen geen verzendkosten voor het versturen van proefdrukken. Natuurlijk mag je meer proefdrukken bestellen, de prijs is conform een losse kaart.

Proefdruk exclusieve collectie: De eerste proefdruk van een kaart met folie, een originele vorm of gedrukt op hout, kraft of kalkpapier, kost €2,50. Voor de volgende proefdruk(ken) betaal je de stuksprijs. Je mag meerdere proefdrukken bestellen, de prijs is conform een losse kaart. We rekenen geen verzendkosten voor het versturen van de eerste proefdruk.

Krijg ik de proefdruk thuis gestuurd?

Je krijgt de proefdruk opgestuurd naar het adres dat je zelf hebt ingevuld. Daarbij ontvang je ook een proefsetje.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Geen probleem! Maak een account aan en stuur ons een mailtje met het e-mailadres van het account en het ordernummer van de proefdruk. We zullen de proefdruk in je account in je eigen collectie plaatsen.

Levertijd
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling thuis heb?

Als je voor 18.00 uur bestelt dan versturen we je kaarten 's avonds. Kaarten uit de exclusieve collectie verzenden we de volgende werkdag. Hier kun je meer lezen over onze levertijd.

Tot hoe laat kan ik bestellen?

Alle kaarten uit de standaard collectie voor 18.00 uur besteld worden dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. De kaarten uit de exclusieve collectie voor 18.00 uur besteld, worden na 2 werkdagen aangeboden bij de postbezorgers.

Verzendkosten 
Betaal ik verzendkosten?

We rekenen géén verzendkosten voor bestellingen binnen Nederland, Duitsland of België boven de €75,-. De 1e proefdruk versturen we ook zonder verzendkosten. Bestel je meer proefdrukken dan betaal je €1,95 verzendkosten.
Voor overige bestellingen onder de €75,- betaal je verzendkosten: €3,95 / €4,95.
Verzending buiten Nederland, België en Duitsland heeft een toeslag van €11,95 of € 14,95.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bestellen?

Wij versturen ook naar het buitenland. Je betaalt vanaf €75,- geen verzendkosten.

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Postzegels zijn niet bij de bestelling inbegrepen. Deze kun je ook niet bij ons bestellen.

Hoeveel postzegels moeten op mijn kaart?

Dat is per bestelling verschillend. Weeg thuis de proefdruk met de envelop en eventuele extra kaartjes om de juiste waarde van de postzegel te bepalen. Op de website van PostNL kun je lezen hoeveel postzegels je nodig hebt. Lees hier tips over trouw postzegels.

Bestellen 
Ik heb bestelt, maar zie nog een fout. Wat nu?

We raden je aan ons direct te bellen op 085-743 0766. Orders gaan bijna direct in productie om de snelle levertijd te garanderen. Wij kunnen wel voor je kijken of we je bestelling nog kunnen annuleren. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur: 085-743 0766.

Hoe komt het dat mijn bestelling nog niet is geleverd?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaarten op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer 085-743 0766. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

De meeste bestellingen op Stijlvolletrouwkaarten.nl zijn maatwerk, elke bestelde kaart wordt speciaal voor jouw gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. We vinden het belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Ben je onverhoopt ontevreden? Neem dan contact met ons op want we helpen je graag om een oplossing te vinden. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Voor een aantal producten op Stijlvolle Trouwkaarten geldt dat het géén maatwerk producten zijn zoals houten elementjes, strikjes, touw, lint, lakzegels, enveloppen en pocketfolds etc. Het herroepingsrecht verstrijkt 14 dagen nadat onze producten bij jou zijn bezorgd. Binnen deze 14 dagen mag je de producten zonder opgaaf van reden retour zenden. Graag ontvangen wij voordat je je bestelling retour zend een mailtje op info@stijlvolletrouwkaarten.nl waarin je je herroeping aanmeldt.

Wat doet de bezorger met mijn pakket als ik niet thuis ben?

PostNL komt jouw pakket bezorgen. Als je niet thuis bent geven ze de bestelling af aan de buren of doen de volgende dag een nieuwe poging. Als je een bestelling hebt geplaatst ontvang je van pakketten een Track&Trace zodat je kunt volgen waar je pakket is.

Formaten 
Uit welke formaten kan ik kiezen?

Tijdens het bestellen kun je kiezen uit verschillende formaten. Hier lees je alles over onze formaten.

Wat is het verschil tussen kaart vormen en formaten?

Met vormen bedoelen we de vorm van je kaart: vierkant, staand, liggend, panorama, langwerpig of een originele vorm.
Met formaten bedoelen we de kaart in centimeters: klein, groter, grootst.

Papiersoorten 
Uit welke papiersoorten kan ik kiezen?

Je kunt tijdens het bestellen kiezen uit meerdere papiersoorten. Alle informatie over papiersoorten hebben we voor je op een rij gezet.

Hoe weet ik welk papiersoort ik moet kiezen?

Bij je eerste proefdruk krijg je een proefsetje met voorbeeldjes van papiersoorten. Zo kun je thuis kijken en voelen of een ander papiersoort mooier is. Elke kleur geeft op een ander papiersoort een ander resultaat.

Zit er prijsverschil tussen de papiersoorten?

Ja, sommige papiersoorten hebben een toeslag. Met de handige prijzencalculator kun je de prijs uitrekenen per papiersoort.

Enveloppen 
Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Dat kan! De enveloppen kun je makkelijk vooraf bestellen.

Is een envelop bij de prijs inbegrepen?

De envelop is niet bij de prijs inbegrepen. Je kunt kiezen uit 20+ kleuren enveloppen in verschillende prijsklasse.

Is een pocketfold een envelop?

Een pocketfold is een luxe omslag voor huwelijksuitnodigingen. De pocketfold wordt verstuurd in een grotere envelop om beschadiging in de post te voorkomen. Lees meer antwoorden op vragen over pocketfolds.

Heb je nog tips om een envelop netjes te schrijven?

We hebben blogs geschreven over het mooi versturen van kaarten en het schrijven van de adressen op de enveloppen. Laat je inspireren.

Direct versturen
Kan ik mijn kaarten rechtstreeks verzenden?

Ja, wij kunnen je kaarten rechtstreeks naar familie en vrienden verzenden. Kijk voor meer informatie op onze direct verzenden pagina.
Let op: kaarten met een extra product kunnen we niet direct verzenden.

Wat kost direct versturen?

Hier vind je de prijzen voor direct versturen.

Meer info over: Prijzen | Proefdruk | Levertijd | Formaten | Papiersoorten | Enveloppen | Direct versturen

Kaarten ontwerpen

Ontwerpen in kaartopmaker 
Hoe maak ik een kopie van de kaart?

In de kaartopmaker vind je bovenaan een knopje KOPIE. Met een andere naam kun je de kaart opslaan. Handig voor dag- en avondgasten. Lees hier meer over kaarten voor dag- en avondgasten.
Tip voor als je verschillende versies nodig hebt: maak eerst de basiskaart helemaal naar wens en bestel een proefdruk. Als deze kaart goed is kun je een kopie maken en de teksten aanpassen. Zo voorkom je dat je kleine aanpassingen in meerdere kaarten moet maken.

Hoe zorg ik er voor dat alles in het midden staat?

Door het rasterknopje te gebruiken! Dit rasterknopje heeft als icoontje ruitjes. Deze kunt je op je computer of mobiel/tablet boven de kaart in de kaartopmaker vinden. Dit raster zet lijnen over de kaart heen zodat het makkelijker wordt om teksten en afbeeldingen op één lijn te zetten.

Kan ik ook andere kleuren kiezen?

Je kunt elke kleur kiezen die je wenst. In de kaartopmaker vind je een standaard kleurenpalet maar ook de mogelijkheid om een eigen kleurcode te kiezen.
Let op: elke kleur geeft op elk beeldscherm en op verschillende papiersoorten een ander resultaat. Bestel daarom altijd een proefdruk.

Kan ik een eigen foto/afbeelding uploaden?

Eenvoudig kun je een foto uploaden in de kaartopmaker onder het kopje AFBEELDINGEN EN VERSIERINGEN. De foto kun je bijsnijden.

Kan ik mijn eigen ontwerp uploaden?

Dit is zeker mogelijk als je het ontwerp gemaakt hebt in een Adobe programma. Neem contact met ons op om de specificaties te ontvangen. Daarna kun je starten met een blanco kaart en je ontwerp per zijde uploaden (dus geen spread).

Ik wil onze namen in folie zetten. Hoe doe ik dat?

Klik op het tekstvak met jullie naam en kies bij KLEUR voor een foliekleur. Goed om te weten: we kunnen geen folie drukken op kraft of hout.

Het lukt mij niet om iets aan te passen. Kunnen jullie helpen?

Ja zeker, we zijn op werkdagen tussen 9.00 en 21.00 uur bereikbaar voor al je vragen via mail en telefoon. We helpen je graag.

Waar kan ik mijn opgeslagen kaarten terug vinden?

Log eerst in op de website met je mailadres en wachtwoord. Ga daarna naar ACCOUNT en kies voor EIGEN COLLECTIE. Je ziet hier je opgeslagen kaarten staan. Klik op de kaart die je wilt bewerken en kies daarna voor BEWERKEN. Je bent dan weer in de kaartopmaker om aanpassingen te doen.

Het icoontje dat ik nodig heb staat niet in de beeldbank. Is er een oplossing?

We kunnen een bijpassend icoontje voor je ontwerpen. Neem contact met ons op. Dit is een service zonder extra kosten.

Vorm kaart aanpassen 
Kan ik mijn kaart ook met ronde hoeken maken?

In de kaartopmaker vind je bij ACHTERGROND de mogelijkheid om de kaartrand aan te passen naar ronde hoeken.

Kan mijn enkele kaart omgezet worden naar een dubbele kaart?

Ja, zeker! Vul het aanvraagformulier in om de vorm van de kaart te laten aanpassen. Dit is een service zonder extra kosten.

Is de kaart die ik mooi vindt er ook in een andere vorm?

We kunnen jouw gekozen kaart in een andere vorm zetten. Vul het aanvraagformulier in om de vorm van de kaart te laten aanpassen. Dit is een service zonder extra kosten.

Aanvraagformulier

Bekijk onze: trouwkaarten | Save the Date kaarten

Meer kaarten

Mogelijkheden
Welke kaarten kan ik bij mijn trouwkaart bestellen?

Vanaf de aankondiging van jullie verloving tot en met de bedankkaarten kun je alle drukwerk bij ons bestellen. Hier hebben we alle drukwerk voor je op een rijtje gezet.

Ik heb een leuk idee maar ik zie geen voorbeeld.

Je mag op onze site elk leuk idee uitwerken. Begin met een blanco kaart. Heb je onze hulp nodig om jouw idee passend bij de trouwkaart te maken? Neem dan contact met ons op.

Bijpassend ontwerp
Ik heb een bijpassend kaartje nodig. Kan dat?

Ja, zeker! We hebben al veel trouwkaartensets klaar staan maar kunnen ook bijpassende kaarten bij jullie gekozen kaart maken. Vul het aanvraagformulier in. Dit is een service zonder extra kosten.

Ik heb een trouwkaart gezien maar kan geen bijpassende kaarten vinden. Klopt dat?

Ja, we hebben niet van alle trouwkaarten bijpassende kaarten. Daarom bieden we de service zonder extra kosten aan om bijpassend ontwerp te maken. Zo creëer je eenheid.

Kunnen jullie een trouwkaartenset voor ons maken?

We kunnen per fase van de voorbereidingen voor de bruiloft met jullie meedenken welke kaarten je nodig hebt. Vul je het aanvraagformulier in om bijpassende kaarten door ons te laten ontwerpen.

Aanvraagformulier
Ik zoek de trouwkaart die past bij onze Save the Date kaart. Is die er?

Vaak is er wel een bijpassende trouwkaart maar als je deze er niet is, dan kunnen we deze voor je ontwerpen. Neem contact op voor deze service zonder extra kosten.

Wat is een trouwhuisstijl?

Dit een trouwkaartenset met alle kaarten in dezelfde stijl. Alle afbeeldingen, lettertypes etc zijn op alle kaarten hetzelfde. Zo creëer je een “huisstijl” voor jullie bruiloft die eenheid geeft.

Alle trouwkaartensets

Bekijk alle drukwerk voor de bruiloft

Exclusieve collectie

Met folie
Kan folie op elke kaart gedrukt worden?

Alle kaarten kunnen met folie bedrukt worden, uitgezonderd onze kraft en houten kaarten.

Uit welke kleuren folie kan ik kiezen?

Je kunt kiezen uit goud-, zilver-, koper-, rosé- en holografischfolie.

Hoe duur is een proefdruk van een kaart met folie?

Een proefdruk kost €2,50.

Wat is de levertijd van een kaart met folie?

Voor 18.00 uur besteld? Dan versturen we na 2 werkdagen.

Wat is het verschil tussen goudkleur/-look en goudfolie?

De prijs en de keuze uit papiersoorten.
Goudfolie is een echt dekkende laag folie die op de kaart ligt. Goudfolie hoort bij de exclusieve collectie en heeft een andere werkwijze en prijs.
Goudkleur/-look is een tekst in een warm gele kleur of een afbeelding die een folie achtergrond heeft.
Tip van Jo-Anne: Wil je geen extra kosten maken maar wel een mooie glans op jullie trouwkaart? Kies dan voor een trouwkaart met een goudkleur/-look en laat deze afdrukken op Parelmoer papier. Dit geeft een licht glimmend effect.

Waarom kan mijn kaart met folie niet op Oud-Hollands papier gedrukt worden?

Door de structuur van Oud-Hollands papier zou de folie gaan uitlopen en niet het gewenste resultaat geven. We hebben alleen speciaal geselecteerde papiersoorten voor folie. We adviseren Linnen.

Meer info over folie Trouwkaarten met folie
Echt hout
Kan mijn kaart ook op hout gedrukt worden?

Ja, zeker. Elk ontwerp kan ook op hout gedrukt worden. Neem hiervoor contact met ons op. Let op: de kleur wit kan niet op hout gedrukt worden.

Hoe dik en zwaar zijn de houten kaartjes?

Een houten kaart is 1 mm dik en zeer licht van gewicht. Afhankelijk van het formaat waar je voor kiest heb je 1 of 2 postzegels nodig.

Meer info over hout Trouwkaarten van hout
Kraftpapier
Kan folie op kraft gedrukt worden?

Dit is helaas niet mogelijk.

Kan mijn kaart ook op kraft gedrukt worden?

Ja, zeker. Elk ontwerp kan ook op kraft gedrukt worden. Neem hiervoor contact met ons op.

Meer info over kraft Trouwkaarten van kraft
Kalkpapier
Kan folie op kalkpapier gedrukt worden?

Ja, dit is mogelijk.

Kan mijn kaart ook op kalkpapier gedrukt worden?

Ja, zeker. Neem hiervoor contact met ons op. Let op dat je op de achterkant van deze kaart geen informatie kwijt kunt

Meer info over kalkpapier Trouwkaarten van kalkpapier
Originele vormen 
Kan op kaarten met een originele vorm folie gedrukt worden?

Dit is mogelijk.

Ik wil mijn kaart in een originele vorm. Kan dat?

Door dit aanvraagformulier in te vullen zetten we je kaart om in een originele vorm naar keuze. Dit is een service zonder extra kosten.

Aanvraagformulier

Onze collectie: Exclusieve Trouwkaarten | Save the Date kaarten met folie

Producten bij je kaarten

Over producten
Zit een product automatisch bij de kaart?

Deze zit niet automatisch bij je kaart. Het extra product bestel je apart bij de kaarten.

Waarom zit het product niet automatisch bij de kaart?

Omdat we het belangrijk vinden dat iedereen een stijlvolle kaart kan ontwerpen met daarbij de keuzevrijheid om een extra product wel of niet te bestellen.

Bekijk alle producten voor bij de kaarten

Bruiloftsborden

Bruiloftsborden 
Kan ik een bruiloftsbord bestellen bij mijn trouwkaart?

Ja, zeker. We hebben een collectie bruiloftsborden. Zit jouw ontwerp er niet bij, dan ontwerpen we deze voor jullie. Vul het aanvraagformulier in.

Kan de vorm ook aangepast worden?

De vorm van het bruiloftsbord kunnen we voor je aanpassen. Dit is een service zonder extra kosten. Neem contact met ons op.

Ik wil graag een poster i.p.v. een bord. Kan dat?

We kunnen een poster omzetten naar een bord en visa versa. Neem contact met ons op.

Is een standaard bij een bruiloftsbord inbegrepen?

Een standaard wordt niet meegeleverd bij een bruiloftsbord. Het presenteren van een poster of het bord wordt op elke bruiloft op een andere manier gedaan.

Ga naar: Alle bruiloftsborden | Welkomstborden

Klantenservice

Hulp
Kunnen jullie mijn kaart na kijken op uitlijning?

Heb je het rasterknopje al gevonden? Door deze over je kaart te zetten kun je eenvoudig zelf uitlijnen. Je kunt ook de positie van de x en y coördinaten gebruiken. Wil je toch nog een check van ons? Neem contact met ons op want we helpen je graag.

Hoe weet ik zeker dat er geen spelfout op mijn kaart staat?

Door eerst een proefdruk te bestellen. Je proefdruk laat je door een 3e persoon ook controleren. We geven je tips in de artikel over de voorkomen van spelfouten. Twijfel je nog? Neem dan contact met ons op zodat we met je mee kunnen kijken.

Kunnen jullie een offerte maken?

We hebben een handige prijzencalculator waarmee je zelf de prijs kunt berekenen. Deze vind je op elke productpagina van je gekozen kaart. De volgende factoren bepalen de prijs: aantal, papiersoort, vorm, formaat, envelop, materiaal en luxe afwerking.

Is het mogelijk een factuur van mijn bestelling te ontvangen?

Een factuur kun je vinden op de website als je bent ingelogd en in je account gaat naar MIJN BESTELLINGEN. Bij de bestelde kaarten staat een PDF icoontje. Door hier op te klikken wordt de factuur gedownload.

Kan ik een PDF van mijn kaart krijgen?

We vinden het leuk als het ontwerp van jullie drukwerk terug komt op alle details op de bruiloft. Voor alle andere zaken die géén drukwerk betreffen, mag je een bestand bij ons vragen. Bij een bestelling van meer dan 50 kaarten is dit een service zonder extra kosten.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

De meeste bestellingen op Stijlvolletrouwkaarten.nl zijn maatwerk, elke bestelde kaart wordt speciaal voor jouw gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. We vinden het belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Ben je onverhoopt ontevreden? Neem dan contact met ons op want we helpen je graag om een oplossing te vinden. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Voor een aantal producten op Stijlvolle Trouwkaarten geldt dat het géén maatwerk producten zijn zoals houten elementjes, strikjes, touw, lint, lakzegels, enveloppen en pocketfolds etc. Het herroepingsrecht verstrijkt 14 dagen nadat onze producten bij jou zijn bezorgd. Binnen deze 14 dagen mag je de producten zonder opgaaf van reden retour zenden. Graag ontvangen wij voordat je je bestelling retour zend een mailtje op info@stijlvolletrouwkaarten.nl waarin je je herroeping aanmeldt.

Heb je een andere vraag? Neem contact met ons op. Op werkdagen zijn we van 9.00 tot 21.00 uur telefonisch bereikbaar: 085-743 0766. Je kunt ook mailen via het contactformulier. Je krijgt snel antwoord.